לאור המצב הקשה: מרן הגר"י זילברשטיין מפרסם קמיע לשמירה

נתי קאליש No Comments on לאור המצב הקשה: מרן הגר"י זילברשטיין מפרסם קמיע לשמירה

מרן הגר"י זילברשטיין הורה לפרסם קמיע שכתב לשמירה וישועה בימים קשים אלה. בנוסף הורה מרן ללמוד שני הלכות שבת בכל יום והתפעל מהניסים שקרו בעוטף עזה ביישובים ששמרו שבת

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מרן הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א ביקש לפרסם קמיע מיוחדת לשמירה בימים קשים אלו, לאמרו בכל יום ויום.

"ללומדי תורה ומקדשי שמו ברבים, ולנשות האברכים היקרים ואחי בית ישראל האהובים" פותח מרן הרב זילברשטיין את מכתבו. "כתוב בספר שומר ישראל לרבנו החיד"א, 'קיבלתי כל האומר פסוק ויהי בנסוע אהרן, ומכווין כסדר זה, (הקריאה היא טור טור מלמעלה למטה) לא יוזק כל היום אפילו שיהיה במקום סכנה". מרן חותם את הקמיע וכותב לעם ישראל: "באהבה רבה יצחק זילברשטיין".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ביום ראשון, אסרו חג, לאחר תפילת הנץ, נעמד מרן הרב זילברשטיין על בימת בית הכנסת המרכזי, כשעיניו מלאות-דמע, ואמר: "לא הצלחתי לישון כל הלילה", בעודו מציג בפני המתפללים דף שבו חרוטים שמותיהם של כמה מהנעדרים שבני משפחתם אינם יודעים היכן הם נמצאים, ומן הסתם נשבו על ידי האויב, רחמנא ליצלן.

מרן הגר"י זילברשטיין שליט"א הוסיף: "אנשים הגיעו אלינו באמצע הלילה, מרוטים וסחופים עד דכא, ותיארו את סבלם ויגונם בעקבות חוסר-המידע אודות יקיריהם, וביקשו שנתפלל לשובם בריאים ושלמים", והמחיש את המצב הנורא והאיום אליו נקלע העם היהודי בארץ ישראל, מצב שכמותו לא היה מעולם.

 

בנוסף הוציא מרן הגר"י זילברשטיין שליט"א מכתב בו הוא קורא ומבקש מכל אחד ואחד ללמוד בכל יום ויום שני הלכות מהלכות שבת הלכה למעשה, בעודו מסיים שכל אחד שיעשה כדברים הללו, מובטח לו שינצל מכל פגע רע, ויזכה שימלא ה' כל משאלות לבו לטובה.

ידיעה נוספת, פורסמה בקו 'שיח יצחק' מתורת עמוד ההוראה על ידי נכדו הרב חיים מלין שליט"א, שסיפר לזקנו כי לאחר שעורר פעמים רבות להתחזק בקדושת ושמירת השבת והלכותיה, התברר דבר מבהיל, כי דיווחים שונים מוסרים על כך שהחמאס הכינו תוכנית תקיפה ל – 22 יישובים, אך 2 יישובים ניצלו, קיבוץ סעד וקיבוץ אלומים, ואלו הם שני הקיבוצים היחידים ששומרים שם שבת! קיבוץ סעד הוא ממש מול קיבוץ 'כפר עזה' שם מתנהלים עד עתה קרבות בין כוחות הבטחון למחבלים.

כמו כן במושב יכיני הסמוך לנתיבות, ביקשו התושבים שומרי השבת לסגור את שער הכניסה המרכזית ליישוב בשבתות, ולאחר דין ודברים הסכימו לכך שאר התושבים שאינם שומרי שבת. ואכן, בתיעודים מהמקום נראים המחבלים מגיעים בשבת-שמחת תורה בבוקר לשער היישוב, ומשנוכחו לראות כי הגדר נעולה, בזכות השבת, המשיכו במסע הרצח למקומות אחרים, ובני היישוב ניצלו באופן פלאי.

מרן הרב זילברשטיין התפעל מאד מהדברים, והורה שיש לפרסמם בכל העולם, ואמר על כך את הפסוק: "הודו להשם קראו בשמו, הודיעו בעמים עלילותיו, שירו לו, זמרו לו, שיחו בכל נפלאותיו".

 

 

 

 

 

 

 

 



0 תגובות